Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ "ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ"

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΜΣ

 

Ά Εξάμηνο 

Σύγχρονα Ταξινομικά Συστήματα Ψυχοπαθολογίας (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5th Edition, DSM-5 και International Classification of Diseases, 10th Edition, ICD-11)

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις κύριες υχοπαθολογικές οντότητες που αναφέρονται στα Διαγνωστικά Συστήματα που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως, δηλαδή το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρείας (Diagnostic and Statistical Manual 5-DSM5) της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρείας, ICD-11 International Classification of Diseases WHO του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ICD-11. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε διαταραχές που προκύπτουν πιο συχνά στην κλινική πρακτική. παρουσίαση των διαταραχών γίνεται: (1) μέσω παρουσίασης περιστατικού και κλινικής συνέντευξης, παρουσία των φοιτητών, για την καλύτερη σύνδεση των θεωρητικών αρχών με τα πραγματικά δεδομένα που θα αντιμετωπίσουν σε κλινικό περιβάλλον (2) μέσω προβολών (περιλαμβάνουν ιστορικά στοιχεία για την διαταραχή, όπως και κοινωνιολογικές και πολιτισμικές αναλύσεις για να συνθέσει μια πιο ολιστική κατανόηση της) (3) μέσω κριτικού διαλόγου μεταξύ των διδασκόντων και μεταξύ των μεταπτυχιακών φοιτητών.4) μέσω role play όταν δεν είναι εφικτή η κλινική παρουσίαση. Επιπλέον, κάθε μάθημα ολοκληρώνεται με μια εξέταση υπό την μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, μέσω της οποίας αποσαφηνίζονται λεπτά θέματα διαφορο-διαγνωστικής. 

 

Ψυχοπαθολογία Ι: Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Ψυχοπαθολογίας Ενηλίκων

Στόχος του μαθήματος είναι η εμβάθυνση στην υχοδυναμική προσέγγιση σχετικά με την αιτιολογία και παρέμβαση στις μορφές υχοπαθολογίας ενηλίκων που παρουσιάζονται πιο συχνά στην κλινική πρακτική σήμερα. Το μάθημα ξεκινά με μια εισαγωγή σχετικά με την πορεία και εξέλιξη της υχοδυναμικής προσέγγισης από την αφετηρία της μέχρι και σήμερα. Στην συνέχεια μελετώνται θεμελιακές διαστάσεις της υχικής λειτουργίας και δυσλειτουργίας όπως το υχικό όργανο και η αναπτυξιακή πορεία του τόσο σχετικά με την φυσιολογική ανάπτυξη όσο και την αποκλίνουσα• η ανάπτυξη-δόμηση της προσωπικότητας, με αναφορά σε φυσιολογικές και αποκλίνουσες διαστάσεις • βασικές ενδείξεις υχοπαθολογίας- σύμπτωμα, διαταραχές του χαρακτήρα/προσωπικότητας, προβλήματα συμβολοποίησης και ρύθμισης του θυμικού. Μελετώνται αναλυτικά οι εξής διαταραχές βάση θεωρητικών τοποθετήσεων και κλινικών παραδειγμάτων: διαταραχή πανικού, ιδεο υχαναγκαστική διαταραχή, σχιζοφρένεια, παραληρητική διαταραχή, κατάθλι η, μανία, οριακή διαταραχή προσωπικότητας, ναρκισσιστική διαταραχή, διαταραχές συνδεόμενες με εξάρτηση από από ουσίες, υχοσωματικές διαταραχές, παραφιλίες, διαταραχές της πρόσληψης τροφής. 

Ψυχοπαθολογία ΙΙ: Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Ψυχοπαθολογίας Παιδιού – Εφήβου

Στο παρόν μάθημα εισάγονται οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στις βασικές αρχές της υχοδυναμικής κατανόησης σχετικά με την υχοπαθολογία των παιδιών και των εφήβων. Καταρχάς μελετώνται τα βασικά αναπτυξιακά στάδια όπως η προσχολική ηλικία, η λανθάνουσα και η εφηβεία, τόσο σχετικά με την φυσιολογική ανάπτυξη όσο και με τις βασικές δυσκολίες που μπορεί να προκύ ουν, όπως το τραύμα, η απώλεια και το πένθος. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά οι κυριότερες οντότητες από πλευράς υχοπαθολογίας που συναντούμε στα παιδιά και τους εφήβους όπως η διαταραχή του άγχους αποχωρισμού, φοβίες (περιλαμβανόμενη και η σχολική φοβία) ιδεo υχαναγκαστική διαταραχή, υχώσεις αυτισμός, διαταραχές της πρόσλη ης τροφής ( υχογενής ανορεξία, υχογενής βουλιμία) οριακές διαταραχές στα παιδιά, δυσφορία του γένους, υχοσωματικές διαταραχές. Περιλαμβάνονται στοιχεία σε σχέση με την συμπτωματολογία, την επιδημιολογία, την αιτιολογία και την παρέμβαση σύμφωνα με το υχοδυναμικό μοντέλο. 

Αξιολόγηση Ι: Γνωστικές Λειτουργίες (WAIS, WISC Stanford -Binet, WPPSI, RAVEN)

Δεοντολογία

Νευροψυχολογία

Βασικές Αρχές Ψυχοφαρμακολογίας 

 

Β' Εξάμηνο

Ψυχοθεραπεία Ι - Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Ψυχοθεραπείες Ενηλίκων

Ψυχοθεραπεία ΙΙ - Ψυχοδυναμική Προσέγγιση Ψυχοθεραπείες Παιδιών και Εφήβων

Αξιολόγηση ΙΙ: Προβλητικές Μέθοδοι Αξιολόγησης - Κλινική συνέντευξη

Ψυχολογία και Ψυχοθεραπεία Ομάδας

Αξιολόγηση ΙΙI – MMPI

Νευρο-ψυχολογική Αξιολόγηση Ενηλίκων και Παιδιών

Σύγχρονα Θέματα στην Κλινική Ψυχολογία

 

Γ' Εξάμηνo

Ψυχοπαθολογία ΙΙΙ: Γνωσιακήσυμπεριφοριστική Προσέγγιση Ψυχοπαθολογίας Ενηλίκων

Ψυχοπαθολογία ΙV: Γνωσιακή - συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ψυχοπαθολογίας Παιδιού– Εφήβου

Ποιοτική μεθοδολογία στην κλινική έρευνα

Αξιολόγηση ΙΙΙ: Προσωπικότητα-Ψυχοπαθολογία

Στατιστική και Ποσοτική Μεθοδολογία Ι

Πρακτική Άσκηση

 

Δ' Εξάμηνο

Ψυχοθεραπεία ΙV: Γνωσιακή-συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ψυχοθεραπείας Ενηλίκων

Ψυχοθεραπεία ΙV: Γνωσιακή - συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ψυχοθεραπείας Παιδιού –Εφήβου

Αξιολόγηση ΙV: Προσωπικότητα - Ψυχοπαθολογία (Προβολικά Τεστ Rorschach, TAT, CAT, σχέδιο, DUSS)

Θεραπεία Οικογένειας – Ζεύγους

Στατιστική και Ποσοτική Μεθοδολογία ΙΙ

Κλινική Ψυχολογία της Υγείας – Ψυχοσωματική

Πρακτική Άσκηση

 

Ε' Εξάμηνο

Δημιουργία και Λειτουργία Δομών Ψυχικής Υγείας στην Κοινότητα και Διεπιστημονική Διασύνδεση

Αξιολόγηση IV: Σύνθεση – Έκθεση

Πρακτική Άσκηση

Διπλωματική Εργασία

 

ΣΤ' Εξάμηνο

Αξιολόγηση V: Πρακτική Άσκηση Σύνθεση-Έκθεση

Κοινοτική Κλινική Ψυχολογία - Πρόληψη

Πρακτική Άσκηση

Διπλωματική Εργασία