Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ "ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ"

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Σκοπός

Ο σκοπός της Πρακτικής Άσκησης εντάσσεται στο μοντέλο εκπαίδευσης του «επιστήμονα-επαγγελματία» στην Κλινική Ψυχολογία, όπως εντάσσεται ολόκληρο το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Στόχος της πρακτικής άσκησης είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με δομές υχικής υγείας και κυρίως, με το κλινικό έργο, δηλαδή την αξιολόγηση, διάγνωση, πρόληψη και παρέμβαση δυσκολιών προσαρμογής και ψυχικών δυσλειτουργιών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και των οικογενειών τους.

Εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες συνθήκες εκπαίδευσης (π.χ. δημόσιο ή μη-κερδοσκοπικό πλαίσιο, παρουσία και εποπτεία ψυχολόγου) επιτυγχάνεται η ενοποίηση των θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, η κατανόηση του επαγγέλματος του κλινικού ψυχολόγου στην πράξη σε ένα κοινό πλαίσιο με επαγγελματίες συναδέλφους και συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, καθώς και η ανάπτυξη ικανότητας περίσκε ης σχετικά με τις υποχρεώσεις και τις δράσεις του ιδίου του ατόμου και των άλλων. 

 

Δομή της Πρακτικής Άσκησης

Οι φοιτητές του ΠΜΣ «Κλινική Ψυχολογία» του Τμήματος Ψυχολογίας πρέπει να υλοποιήσουν πρακτική άσκηση σε σχετικούς με το χώρο της Κλινικής Ψυχολογίας φορείς και ιδρύματα (π.χ., κέντρα ψυχικής υγείας, ψυχιατρικές κλινικές, γενικά κρατικά, πανεπιστημιακά και στρατιωτικά νοσοκομεία, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, κέντρα ημέρας, μονάδες απεξάρτησης χρηστών, κοινοτικά κέντρα ψυχικής υγείας, συμβουλευτικά κέντρα κ.λπ.). Η πρακτική άσκηση είναι υποχρεωτική.

Το Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται στο 2ο και 3ο έτους του ΠΜΣ. Η «μικρή» πρακτική άσκηση πραγματοποιείται στο Γ΄ και στο Δ΄ εξάμηνο σπουδών (3 ημέρες την εβδομάδα) και η «μεγάλη» πρακτική άσκηση πραγματοποιείται στο Ε’ και ΣΤ’ εξάμηνο σπουδών (5 ημέρες την εβδομάδα). 

Το περιεχόμενο της πρακτικής άσκησης περιλαμβάνει: 

  • Αξιολόγηση - διάγνωση περιστατικών με υχομετρικά μέσα 
  • Ανάληψη περιστατικών υπό εποπτεία 
  • Παρατήρηση θεραπευτικών συνεδριών 
  • Παρακολούθηση και συμμετοχή σε δραστηριότητες του φορέα 
  • Συμμετοχή σε διεπιστημονικές συνεδριάσεις 
  • Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό-διδακτικό έργο της υπηρεσίας 
  • Συμμετοχή στο ερευνητικό έργο της υπηρεσίας